1997 r. - Powstaje marka Jawa

W 1997 r. właściciele obecnej spółki Komplex-Torus stworzyli koncepcję sieci Jawa, która objęła ponad 800 placówek detalicznych. Na przełomie XX i XXI w. Jawa była marką gazetki zakupowej i plakatów promocyjnych zachęcająców klientów do korzystania z oferty sklepów skupionych wokół dzisiejszego dystrybutora Komplex-Torus.

26 listopada 2012 r. - Powstaje sieć Jawa

Spółka Komplex-Torus podjęła decyzję o budowę sieci drogerii pod marką „Drogerie Jawa” oraz sieci patronackich stoisk w sklepach spożywczych pod marką „Jawa Czysto i Pięknie”.
Projekt Jawa adresowany jest do osób prowadzących drogerię, perfumerię lub sklep spożywczy. Niezależnym placówkom detalicznym oferuje korzyści jakie daje konsolidacja działań dystrybutora i sklepu, m.in. w zakresie negocjacji cen i rabatów od producentów, oraz atrakcyjny pakiet wizualizacyjny.

Konsumenci coraz częściej chcą robić zakupy w przyjaznym sklepie blisko domu, w cenach porównywalnych lub nawet niższych niż ceny w największych sieciach handlowych. Sklepy pod szyldem Jawa wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom. Właścicielom placówek handlowych dajemy gotowy przepis na sukces prowadzący do wzrostu obrotów, zwiększania marży i skutecznej obrony przed dyskontami i hipermarketami.” – powiedział Wojciech Radliński, Prezes Zarządu Komplex-Torus.

7 grudnia  2012 r.

W hotelu Golden Tulip w Warszawie odbyło się spotkanie informacyjne sieci Jawa skierowane do sklepów opuszczających konkurencyjną sieć drogerii i zamierzających dołączyć do sieci Jawa. Podczas prezentacji została przedstawiona koncepcja dwóch formatów: „Drogerie Jawa” oraz stoiska patronackie pod marką „Jawa Czysto i Pięknie”.

12 grudnia 2012 r.

20 sklepów podpisało umowy z  siecią Jawa.
Do końca 2013 r. planowane jest pozyskanie ponad 100 drogerii oraz 250 sklepów spożywczych.

14 grudnia 2012 r.

Pierwsza edycja gazetki Drogerii Jawa pojawi się w sklepach 10 stycznia 2013 r., przedstawione w niej promocje będą obowiązywały do 30 stycznia 2013 r.

13 kwietnia 2013 r. Ruszył projekt otwarć własnych sklepów:

Otwarcie pierwszej drogerii własnej w Nowym Mieście Lubawskim.

22 – 23 czerwca 2013 r. - I konferencja sieci Jawa w hotelu Mazurkas.

W Ożarowie Mazowieckim na konferencję zapraszamy 300 gości.

Sierpień 2013 r. - Otwarcie pierwszej drogerii zintegrowanej.

Drogeria Jawa franczyzowa jest w pełni zintegrowana z centralą drogerii Jawa własnych. Nowa drogeria jest otworzoną wg procedur i standardów sieci Jawa.

22-23 listopada 2013 r. - odbyła  się II Konferencja Handlowa Sieci Jawa w Hotelu Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim.

14.01.2014 r.- 220 sklepów w sieci Jawa.

Do końca 2014 r. planowane jest pozyskanie kolejnych 180 sklepów.

23 czerwca 2014. - Jawa planuje rozwój  na północy kraju.

Nasz operator logistyczny firma Komplex-Torus otworzyła biuro handlowe oraz crossdock w Gdańsku tym samym sieć Jawa planuje ekspansję i zdobywanie uczestników do sieci.

10 lipca 2014 r. - Jawa na północy ma 62 uczestników.

W ciągu 17 dni do sieci Jawa w regionie Północnym przystąpiło 62 klientów, dziękujemy za zaufanie.

14 listopada 2014 r. - Odbyła  się III Konferencja Handlowa Sieci Jawa w Hotelu Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim.

14 stycznia 2015 r. - 540 sklepów w sieci Jawa.

Z przyjemnością informujemy, iż na chwilę obecną pod szyldem Jawy funkcjonuje ponad 540 placówek detalicznych.

31 października 2015 r. - 590 sklepów w sieci Jawa.

Do końca 2015 r. planowane jest pozyskanie kolejnych 20 sklepów.

12 – 14.11.2015r. – IV Konferencja Handlowa Sieci Jawa.

W dniach 12 do 14 listopada, 2015 roku odbyła się Konferencja oraz Targi Handlowe Komplex – Torus . Jest to już czwarte spotkanie organizowane przez Sieć Jawa oraz firmę Komplex-Torus. Tym razem konferencja i targi odbyły się na Mazurach, w historycznym krzyżackim zamku Ryn. W spotkaniu uczestniczyło 350 osób .